13 desember, 2010

Hvorfor beskrive troen?

Senere vil jeg skrive en hel del om hva Kirken har betydd for meg. La meg forskuttere med konklusjonen: Kirken er den enkeltfaktoren som har hatt en størst positiv påvirkning i mitt liv.

Årsaken til at jeg har forlatt Kirken er at jeg ikke lengre deler den troen som Kirken bygger på. Troen er fundamentet i Kirken.

Ved å forlate Kirken, har jeg også forlatt alle de positive tingene Kirken har gitt meg. For meg synes det unødvendig.

Det må være mulig å ta vare på de positive sidene ved Kirken, uten å måtte bygge livet på et fundament som ikke er bra.

Ved å beskrive troen, forsøker jeg å etablere et fundament som er bra. Et fundament som deles av mange.

Så er mitt håp; at en dag vil dette fundamentet kunne implementeres i et fellesskap. Et fellesskap som kan føre videre de gode tingene i Kirken.

Ingen kommentarer: