15 november, 2006

En natt...


04.43: Kona vekker meg, og overlater ansvaret for babyen til meg. Jeg legger babyen til å sove i armkroken. Hun og jeg sovner.
05.19: Babyen våkner. Jeg vekker kona og sier at hun er sulten. Kona gir henne mat. Kona bemerker at Babyen er våt, og at hun har tisset gjennom ryggen på bodyen. Jeg ser to våte flekker i senga, tenker at vi får bytte laken og dusje i morgen. Henter ny bleie, og tar med håndduken inn. Legger babyen i senga og ser i det jeg tar av henne bleien at hun har bæsjet og ikke tisset. Nytt laken, nye klær en rask vask.
05.44 Vi legger oss til å sove igjen. Kona tar babyen.
05.51 Babyen vil ikke sove. Jeg får henne overlevert. Overleveringen resulterer i at babyen spyr på meg og lakenet. Nytt laken, ny vask.
06.00 Babyen legges i egen seng for å sove. Hun krever å holde i en finger for å sovne.
06.16 Babyen sover og jeg får fingeren tilbake.

4 kommentarer:

fruen og husbonden sa...

Etter å ha snakket med 4 kolegaer som har barn selv, så får jeg opplyst at dette er helt vanlig prossedyre med barn. Så ingen medlidenhets ord herfra. Men du kledde den nye hudkremen... glis...

Prinsesse Solstråle sa...

Du glemte å få med at hun spydde på babygymmen sin klokka 9, og i senga vår igjen klokka 10.
Tre laken på fire timer. Nå er alle til vask, så jeg får ikke sovet formiddagshvilen min...

orjanv sa...

dere er tålmodige.

prøver dere å få medlidenhet eller gi andre en skrekk??

Prinsesse Solstråle sa...

Helt klart medlidenhet.