20 november, 2010

Hva har skjedd siden sist:

Ser jeg blogget sist gang for over 2 år siden. Så hva har skjedd i mitt liv?
- Jeg er ferdig med skolen.
- Jeg klassifiserer meg ikke lengre som en kristen.
- Jeg har blitt skilt.
- Barna har blitt større, og jeg har blitt (litt) mindre.


Mye har altså endret seg. Jeg kunne selvsagt statet en ny blogg, men ved å ha med det jeg tidligere har skrevet, og ikke nødvendigvis lengre står for, blir prosessene i større grad tydeliggjort.

Det er vanskelig å definere hva min min agenda med denne bloggen er, men la meg dele litt.

Jeg går kontinuerlig gjennom en rekke prosesser. Dette dreier seg gjerne om ting på et personlig plan som tro, som meninger, som yrkesliv, som vennskap, kjærlighet, barneoppdragelse og lignende.

Behovet for å sette ord på hva jeg tenker blir påtrengende. Behovet for å definere ting, for å skape en diskusjon om ting er der enda. Ønsker også å dokumentere tankene og prosessene.

Dette gjør at bloggen i liten grad bli skrevet på en populistisk måte. Jeg vil forsøke å argumentere for mine ståsted. Jeg vil forsøke å dele hva jeg tenker.

Så om noen gidder å lese det nå, om noen gidder å diskutere dette med meg, vil det være hyggelig. Jeg trenger noen å bryne tankene mine med. Og jeg tror at Kathrine og prinsesse Solstråle, som jo er mine to eneste lesere, kan by på litt motstand. Forøvrig tenker jeg at enkelte innlegg vil få en form som et slags manifest.

Foreløpig vil innlegg bli publisert annenhver dag.

God lesning!

Ingen kommentarer: