27 september, 2006

Inside out



Av og til enser jeg at folk rundt meg tenker positive tanker om meg. Jeg kan ane at jeg blir tillagt egenskaper som jeg av hensyn til janteloven ikke kan gå nærmere inn på her.


Av og til kommer disse tilbakemeldingene fra mennesker som jeg av ulike årsaker beundrer.


Da tenker jeg at det er rart at den personen tenker det om meg siden vedkommende selv har så mange positive egenskaper. Så tenker jeg på monsteret inni meg. Dyret i magen. Så tenker jeg at de skulle bare vist.


Min tidligere ungdomspastor Kristoffer Fausa minnet oss ofte på at vi aldri må sammenligne vår innside med andres utside.


Bildet er visstnok en vrengt hud, la oss håpe det er kunst(ig). Ikke så pent. Det er en grunn til at den pene siden er ut. Det er lettere å forholde seg til den pene siden. Samtidig er det skummelt om vi glemmer at både en selv og menneskene rundt har en mindre hyggelig innside.

5 kommentarer:

kruldis sa...

Kjære Marius!

Dette blir offisielt den siste kommentaren jeg legger på noen av dine blogger.

Dette skyldes utelukkende at mine kommentarer tydeligvis plager deg. Jeg har ikke det minste behov for eller ønske om å plage deg på noe som helst vis.

Så fra nå av skal jeg holde meg i skinnet (det på utsiden..) og heller tenke inni meg det jeg eventuelt vil kommentere.

På den måten vil din blog minne mer om min. Altså tåpelige, uimotsagte meninger. Bare ikke fullt så tåpelige og uimotsagte.

Jeg melder meg med dette for all fremtid ut av enhver debatt som måtte oppstå på denne bloggen.

Dritseriøs og vennlig hilsen
Tore

Anonym sa...

er enig med deg på det å ikke sammenligne innsiden vår med andre utside, min stue er da ikke sammenlignbar med naboens hage?

i alle fall bra sagt av din ungdomspastor.

aasne sa...

hehe, du mener jeg ikke gjør meg så godt som teolog? bygger tankene mine for lite på grunnskriften muligens? :) vel, enig i den. men tankene streifet meg dog likevel

Anonym sa...

jeg syns bare bildet var ekkelt jeg..

maria sa...

Er vel kanskje derfor forandring må skje på innsiden først for at det virkelig skal være forandring også...

"In my heart in my soul
I give You control
Consume me from the inside out Lord
Let justice and praise
Become my embrace
To love You from the inside out
Everlasting
Your light will shine when all else fades
Never ending
Your glory goes beyond all fame
And the cry of my heart
Is to bring You praise
From the inside out
Lord my soul cries out"