27 mars, 2008

Løsning Fleip eller Fakta

Jeg har (helt sant!!!):

Fra Fleip eller fakta 1:
Jeg har holdt et foredrag som det er sitert to sider av i en bok.

Fra Fleip eller fakta 2:
Jeg har bygget en snøhule, som sank sammen i løpet av natten, mens jeg lå der.

Fra Fleip eller fakta 3:
Jeg har stått på en søppelkasse på Karl Johan og forkynt det glade budskap.
Jeg har kjørt en truck på lasteplanet på en lastebil, for så å oppdage at lasteplanet gav etter.
Jeg har holdt foredrag for over 200 lærere på etterutdanningskurs.

Overrasket?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Må si jeg ble LITT skuffa over at du ikke har talt i ebenezer slemmestad iført gul skinnbukse, men da har du ennå til gode å gjøre det i jk.

dessuten er det veldig imponerende at du har blitt sitert i en bok.

hva slags foredrag, og hva slags bok?

bigdaddy sa...

Menigheten på Slemmestad heter Betesda, det er muligens verre enn Ebenezer. Uansett har jeg derfor ikke den muligheten.

Dessuten har jeg for lengst vokst i fra den gule skinnbuksa mi... :)


Foredraget var særemnet mitt (valgte foredragsformen) i norsk på videregående. Jeg holdt det for et fylkeselevråd, for å teste det. I salen satt en som arrangerte en nasjonal skolepolitisk konferanse en måned senere. Ble da invitert til å åpne denne konferansen med foredraget.

På den nasjonale konferansen, satt Mosse Jørgensen, som hele livet har arbeidet med sosialpedagogikk. Hun begynte å gråte under foredraget, fordi jeg viste til hennes arbeid i dette (uten å vite hvem hun var...). Så siterte hun like godt to sider i boken hun holdt på å skrive, som heter "skoler jeg møtte".

Sprø historie.

orjanv sa...

sprøtt å høre, men fabelakti liste over rare ting du har gjort. wow

Anonym sa...

Oi oi oi, jeg hadde riktig på alle alternativene!!! Nå er jeg en smule stolt skal jeg innrømme...