11 mars, 2008

Rødsprit

Det er flere som har kjøpt rødsprit, og drukket dette. Resultatet er at de døde.

Så til de av dere som ikke visste det, så er rødsprit tilsatt giftstoffer som gjør at den ikke skal/kan konsumeres.

Når da noen drikker sprit som ikke skal drikkes. Som er merket på flaskene at det ikke skal drikkes. Da blir det bråk.

Nå stod det riktig nok rød etanol på flaskene, når de inneholdt metanol. Likevel, det skal ikke drikkes.

At det er klanderverdig at flaskene er feilmerket kan jeg forstå. At de som har kjøpt rødsprit for å brenne det, skal levere den tilbake fordi det er farlig å drikke, det kan jeg ikke forstå.

2 kommentarer:

orjanv sa...

hvis noen har kjøpt rødsprit for å brenne den (og den er merket feil), men ikke tenker å brenne den før la oss si feks sankthans, da må den oppbevares i garasjen feks. og hvis vedkommende har feks en sønn som skal på fest og har "hørt" at det er mulig å drikke etanol, og ikke metanol, tenkte han å teste ut..

derfor lurt å levere inn mener jeg.

bigdaddy sa...

Jeg ser poenget.

Synes egentlig at hele innlegget mitt ble litt dumt.

De menneskene som faktisk drikker rødsprit gjør ikke dette på grunn av glede og lyst. De gjør det fordi de er alkoholikere og ikke har penger til å kjøpe annen alkohol.

Det blir derfor for dumt av meg å kritisere disse. De har lidd nok i livet.

Samtidig så er det det poenget med at det er faktisk ikke meningen å drikke rødsprit.

Synes ikke det er noen lett balanse, å forstå og respektere noens handlinger på den ene siden, og på den andre siden være av den oppfattning at det er direkte dumt av dem å gjøre det.