09 august, 2006

Krokodiller


Guttungen kom til å se en video av en krokodille som bet en mann... (Fy BD, Fy!!!). Det virket bare gøy.

Men da vi dagen etterpå var i bukta og noen barn hadde en to meter lang oppblåsbar lekekrokodille skjønte jeg alvoret i det jeg hadde gjort. Gutten ble redd.

Vel hjemme igjen pratet han om krokodiller, og det var tydelig at det var et vist ubehag ved dem. Pappa måtte finne en kur.

Hvordan kurere krokodilleskrekk hos en 2 åring?

Vi har fra tidligere en lek, der jeg blåser han i øret, så later vi som om det kommer ut sommerfugler.

Jeg fant fram et tomt syltetøyglass med lokk. Så fikk jeg gutten til å blåse meg i nesen slik at det kom ut en krokodille. Jeg fanget denne liksom krokodillen og puttet den på syletøyglasset. Så fikk jeg blåse en krokodille ut av guttens nese. Jeg fanget også denne og puttet den i syltetøyglasset. Gutten syntes det var utrolig gøy.

Etter 5 minutter var krokodiller verken oppsiktsvekkende eller skumle. Så begynte gutten å fange løver, og sebraer, Ole Brum, tigergutt osv osv osv og pakket alt sammen på syltetøyglasset.


Vips har vi: en ny lek OG ingen krokodilleskrekk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

det må jeg si, imponerende!
viiiii, har ikke ellediller eller krokofanter, men vi har krokodille i øret..

Kathrine sa...

Blåse deg i nesa faktisk.. jeg kom liksom ikke over det, så resten av historien vet jeg ikke om jeg fikk med meg.

Prinsesse Solstråle sa...

Du skulle sett hvor vanskelig det var å få krokodillen ut av Matjas nese du!

Anonym sa...

Endel av meg vil lage vitser om neser og blåsing og sånn.. men jeg lar delen som vil si Heia Marius! ta overhånd:)

Tore

Idalexa sa...

utrolig! det ville æ aldri ha kommet på..