07 august, 2006

Puppejekk


Ammingen er noe styr. Helsesøstra mente at om kona fikk jekket ut brystvorten sin ville alt bli så mye bedre. På torsdag anbefalte hun derfor at vi kjøpte en puppejekk.

Som den flittige ektemannen jeg er, så dro jeg på sykehusapoteket for å kjøpe en slik. Jeg fant den rette esken, som ikke sa meg noe om hvordan dingsen så ut. Jeg syntes det var dyrt, men tenkte at for noe så avansert som en puppejekk måtte det vel være greit å betale litt ekstra.


Vel hjemme pakker vi den ut, og det viser seg at den store esken bestod av: 1 sprøyte (verdi: 2 kr), en plastikkslange på 4 cm (verdi 0,50 kr) og en liten plastkopp som var koblet til slangen (verdi 0,50 kr). Samlet verdi om vi kjøpte det hver for seg rundt 3 kroner.



Det er klart at en får ikke kjøpt en spesialdings til 3 kroner. En skal ha for eska, en skal ha for markedsføring (som jeg aldri har sett), en skal ha fortjeneste osv osv. Så det er nok ikke urimelig om en tar ett sted mellom 50 og 100 kroner for denne.


Problemet var at puppejekken kostet 357,20!!!

I løpet av helgen fant vi ut at vi ikke hadde bruk for puppejekken. I tillegg steg agresjonen og vreden over den fullstendig ublu prisen. Vi forsøkte så godt vi kunne å heve oss over det.


Søndag kveld sprakk det imidlertid for oss. Etter å ha blitt enig om hvor urimelig det var fant jeg 4 gjemler i lovverket for å kreve et kraftig prisavslag. I dag møtte jeg opp på apoteket og spurte etter ansvarlig for reklamasjoner evt daglig leder.

Der krevde jeg 250,- kroner i prisavslag. Jeg hadde et godt juridisk grunnlag, og der og da var jeg forberedt til å dra dem for høyesterett (selv om jeg var høflig og smilende).

Etter 15 minutter med stort sett venting og prating med ulikt apotekpersonale gikk jeg ut fra apoteket uten en puppejegg og 357,50 rikere.

Jeg er overbevist om at verden blir et bedre sted å være for oss alle når jeg har fått min advokatbevilling.

12 kommentarer:

elisabeth sa...

hihihihi:)
dere er de beste!

elisabeth sa...

hehe, vi var helt ærlige med dere:)
vi hadde ikke en romantisk date:)
vi liker godt å være sammen med andre folk, bryllupsdag eller ikke!

elisabeth sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Anonym sa...

Det eneste som overrasker meg med dette var at dere ventet så lenge med å dra tilbake til apoteket...

Tore

Anonym sa...

ehm..

liten kommentar på navnet til utstyret..

puppejekk

pupp = dame
jekk = bil

damebil?

pupp = sex/melk
jekk = hever noe

noe sex?
evt. melkehever/hever melk

konklusjon må være at det er umulig å si på tittelen til tingen hva den er til, å det bør jo nesten finnes en hjemmel for at dette er ulovlig.
villedelseshjemmel eller noe.
keep looking!

bigdaddy sa...

Jeg må innrømme at dingsen egentlig heter "niplette".
Puppejekk er en beskrivelse av funksjonen; å jekke ut brystvorten.

Helsesøstra hadde gått på apoteket og funnet ut at hun hadde gitt et meget dårlig råd, da puppejekken 1. skal benyttes ved innadvendte brystvorter, 2. skal brukes før barnet er født. Hun tok dette opp med oss på eget initiativ, og beklaget rådet.

Jeg tar forøvrig til meg kritikken på at navnekonstruksjonen ikke er perfekt.... ;)

bigdaddy sa...

Forøvrig innser jeg at mange av mine lesere nok har blitt skremt av at jeg har en pupp på forsiden av min blogg.

Jeg beklager dette, og skal ikke gjenta det.

darlingand sa...

det høres utruli ondt ut!!!!


and that's all I have to say about that....

Kathrine sa...

Du er gal :)

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

Den kom mange ganger den.. Uffda!