02 september, 2007

Håndskum del 2


Jeg har tidligere skrevet om mitt eminemte håndskum. For noen dager siden oppdaget jeg at håndskummet var litt vel tynt. Det var definitivt skum, men når en gned det ut i hendene, så var det ikke den vante glattheten håndsåpe og håndskum har.

Resultatet var at jeg måtte pumpe minst 3 ganger for å få et i nærheten av tilfredstillende resultat.

Jeg tenkte at kona nok hadde tatt ansvar og etterfylt håndskummet. Jeg hadde jo etterlatt instruksjoner om hvordan på bloggen.

I går kveld var det imidlertid nok. Jeg åpner opp håndskumflaska for å se inni. Der var det omtrent bare vann. Det var likevel akkurat nok såpe til at det ble skum, men ikke nok til at en kunne bli ren.


Så begynte det å demre for meg. Guttungen hadde hatt et av sine vask hendene seanser, der han er inne på badet i 20 minutter for å vaske hendene. En av dagene hadde det vært mer en vanlig såpe og skum på gulvet, vasken, speilet osv.

Guttungen hadde altså tømt ut store deler av håndskummet, og etterfylt med vann. Både jeg og kona hadde mistenkt den andre for å være talentløs i såpeblandingen, men det var guttungen som gjorde sitt første forsøk på å dekke over sine synder.

4 kommentarer:

Prinsesse Solstråle sa...

Jeg stemmer for at han skal slippe unna med det. Profft utført dekkoperasjon.

Hr. Norvald Nikolaisen sa...

han lærer nok å gjøre det enda bedre etterhvert.

Idalexa sa...

så søøt onge du har! du veit, kjærligheten dekker over en mengde synder, er det ikke det det står i ordspråkene? =)

bigdaddy sa...

Idapia har helt riktig.

Det slår meg at verden hadde nok hatt en del færre barn om foreldrene ikke elsket barna.