01 september, 2007

God selger


En venninne gikk inn på en bilhandel for å kjøpe en bruktbil til 25.000.

Venninnen min kan ikke så mye om bil. Hun har ingen bekjente her i byen som kan noe om bil.

Vel inne i butikken forklarer selgeren henne alle problemene med å kjøpe bruktbil. Hun får ikke garantier på den, hun vet ikke hvike reparasjoner som står for tur, hun riskierer at den konker sammen på en fjellovergang osv. osv.

Venninnen min lytter til dette, og forstår.

Så viser selgeren henne en brukt demo-bil som hun kunne få kjøpt relativt billig. Den ville ikke venninnen min ha siden den var ripet litt opp og var litt brukt.

Enden på visa var at hun, student som hun er, gikk ut av butikken med en splitter ny Golf til nesten 250.000.


Ikke verst å tidoble kundens kjøpsbudsjett. Hadde jeg drevet butikk skulle jeg ansatt den selgeren tvert.

3 kommentarer:

care sa...

Jeg tror dette skjer ganske ofte med folk fleste. Alt fra Bilbutikken til elektronik.

orjanv sa...

jeg skulle gjerne lest hva som stod mellom disse linjene:

"Så viser selgeren henne en brukt demo-bil som hun kunne få kjøpt relativt billig. Den ville ikke venninnen min ha siden den var ripet litt opp og var litt brukt."

og

"Enden på visa var at hun, student som hun er, gikk ut av butikken med en splitter ny Golf til nesten 250.000."

bigdaddy sa...

Care: Håper det ikke er så ofte at folk blir så rundpratet av en selger.

Hoyd: jeg har ikke alle detaljene.