16 september, 2007

Jobbhistorie 2

Fisken ankom frossen, lempet på paller. Så ble pallene med fisk stablet inne på fryselageret. Jeg ble sendt inn med trucken for å hente en ny palle med fisk.

Siden dette var en av de første gangene jeg kjørte truck etter at jeg hadde fått mitt truckførerbevis, var jeg ikke helt stødig...

Jeg plukket en palle helt øverst oppe. Kjørte inn gaflene under pallen. Løftet den opp fra pallen under. Rygget bak, og begynte å senke gaflene.

Når jeg senket gaflene hadde jeg trykket spaken helt inn. Noe som gav pallen litt for god fart på vei ned. For å bøte på dette slapp jeg spaken helt opp.

På pallen lå det ett halvt tonn med fisk, som hadde god fart nedover. Når gaflene bråstoppet, ville ikke fisken bråstoppe like fort.

Resultatet var at pallen rett og slett knakk. Den delte seg i to. Ett halvt tonn med fisk ble på et øyeblikk spredd ut over hele fryselageret.


Derved måtte jeg tilbringe den neste halvtimen på å løpe rundt i 20 minusgrader, og stable frossen fisk på en ny palle. Det må vel være en lærepenge.

2 kommentarer:

Prinsesse Solstråle sa...

Ja, da vil jeg tro at du lærte. Stakkars deg. Møkkajobb.

Anonym sa...

Er en grunn til at jeg ikke spiser fisk. Når man vet hvordan den har blitt behandlet, så blir man skremt :S Ikke rart at de i Kina spiser de hund.