09 september, 2007

Hva barn egentlig hører


Jeg er søndagsskolelærer. I dag var temaet Noahs ark for barna mellm 2 og 6.

Jeg bygget arken mens barna var der av diverse møbler. Mens jeg forklarte at det kom til å begynne å regne, og at Gud hadde sagt at Noah måtte bygge en båt. Deretter spurte jeg barna hvem som ville være ulike dyr, når et barn meldte seg til et dyreslag, så sendte jeg dem inn i arken. Så kom flommen, og flommen sluttet og jeg forklarte poenget: at Gud passer på barna.


Vel hjemme snakket jeg med sønnen min om dagens hendelser. Jeg forsøkte å få gutten til å fortelle om hva som hadde skjedd, og hva poenget var.

Gutten var opptatt at han hadde vært pusekatt, og hadde gått ombord i båten. (Altså: alt som angår barnet er viktig)

Så spurte jeg hvem som hadde bygd arken. Da så gutten dumt på meg, og sa at det gjorde du Pappa. Så det spørs om jeg ikke hadde dramatisert litt vel mye.

1 kommentar:

orjanv sa...

interresant