15 september, 2007

Jobb historie

Lørdagskvelden var slutt, og jeg er litt usikker på om dette utspant seg lørdagsnatta eller søndagmorgen.

Uansett hadde vi drosjesjåfører, med god hjelp av en bataljon pirater, tømt byen for "fullemanner". Det var fortsatt en del nacspiel kjøring, så jeg hadde ikke gitt meg for kvelden.

Da ringer sentralen meg. De vil gjerne sette over en telefon med en spesiell forespørsel. Jeg sier at det er greit.

Mannen i den andre enden ber meg om å kjøre på en bensinstasjon og handle et par ting. Så betaler han for det hele når jeg leverer det til hotellet hans. Javel både sier og tenker jeg, og spør hva han skal ha.

Kondomer og sigaretter. Mannen skal ha en pakke kondomer og en pakke sigaretter bragt til hotellet i timene mellom lørdagsnatta og en tidlig søndagsmorgen.


Jeg går med på dealen. Etter en stund kommer jeg på hotellet og der kommer den mest desperate mann du kan tenke deg ut. I dongeribukse og bar overkropp. Han gjorde opp, og gav meg godt med tips, og takket for hjelpen, med et lurt smil rundt munnen.

3 kommentarer:

Tone sa...

Eg synest liksom at det flommer over av menneske som er kreative når det gjeld kva dei kan gjere for å lokke kronene over i sin portemone. Når eg les dette, slår det meg at det er då merkeleg at ingen har gjort butikk utav slike tenester.

Anonym sa...

Hehehe. Mannen burde fått premie for å i det hele tatt skaffe gummi i en slik situasjon.

bigdaddy sa...

Tone: Hotellene burde jo ha slikt i resepsjonen.

Tom: Går ut i fra at det ikke var mannen som var standhaftig i denne situasjonen... Det er mulig det er en feil slutning, men jeg mistenker det.