11 desember, 2010

Hvorfor alle disse kjedelige innleggene?

Til mange av mine leseres store fortvilelse har denne bloggen en del innlegg om tro, vitenskap og religioner. Hvorfor?

Fordi jeg i denne bloggen vil forsøke å definere, sette ord på, og beskrive hva jeg tror på. Og ikke minst hvorfor jeg tror på det jeg tror på.

Derfor begynner jeg med selvfølgeligheter. Jeg begynner med ting som vi alle kan enes om. Så forsøker jeg å bygge stein på stein derfra.

Jeg tror ikke at jeg er en veldig spesiell fyr. Jeg tror ikke at jeg har tenkt veldig spesielle tanker, som ingen andre før meg har tenkt. Jeg tror heller ikke at min tro skiller seg fra den troen som det store flertallet av den norske befolkning har.

Jeg forsøker imidlertid å sette ord på den troen som jeg har. Siden jeg ikke tror at jeg er spesiell, betyr det også at jeg forsøker å beskrive troen til Ola Nordmann.

Ingen kommentarer: