09 desember, 2010

Norges beste nettbutikk!

I sommer kjøpte jeg meg en ny og fancy mobiltelefon. Jeg foretok tilfeldige søk på nettet, og fant til slutt en telefon jeg var fornøyd med: Sony Ericsson Xperia 10 mini pro.

Telefonen fungerte som den skal. Jeg reagerte imidlertid på at batteritiden var dårlig, men tenkte først at det gikk seg vel til.

Batteritiden ble imidlertid ikke bedre. Etter at jeg fikk et mobilabonnement som gjorde datatrafikk gratis måtte jeg konstatere at batteritiden var på maksimalt 12 timer. Det er etter min oppfatning minst 8 timer for lite.

Så jeg reklamerte.

Det var da jeg begynte å bli imponert. Jeg fikk kjapt første tilbakemelding. De lyttet til meg, gav meg råd. De tok meg på alvor.

Selger og produsent mente at telefonen fungerte som den skal, og gav meg tips om å installere et program som gjør at jeg kan slå av og på internett med en knapp.

Min bestemte oppfatning er imidlertid at på en moderne telefon, med lyset stilt på det laveste, så skal en kunne ha på funksjon for nedlasting av epost (ikke facebook) uten at batteriet blir tomt mellom mine døgnhviler.

Dette gjorde at jeg mener telefonen fraviker fra mine berettigete forventninger. Og jeg har krevd kjøpet hevet. Jeg kommuniserte dette med selger, og selger avviste naturlig nok dette.

Selvsagt ble den avvist fordi telefonen fungerer slik produsenten sier den skal fungere. Dersom en aksepterer at det er en mangel, har en en gang for alle slått fast at den aktuelle modellen ikke er god nok. Noe som vil påføre produsent et enormt tap.

Så jeg sendte saken videre til forbrukerrådet. Tenker at jeg må jo prøve det også.

Til min store overraskelse ringte selger til meg da de hadde mottatt brevet fra forbrukerrådet. De var meget velvillig, og gav meg valget mellom å bytte til en annen telefon fra samme butikk, eller å heve kjøpet (altså pengene tilbake).

Jeg hadde ærlig talt forventet å måtte ta saken helt til forbrukertvistutvalget - og forventer selvsagt at jeg hadde vunnet der. At selger på dette tidspunkt ser poenget, og gir kunden rett synes jeg er fantastisk.

Så... dusinthome, må med dette kåres til Norges beste nettbutikk. De har gode priser, telefonen kom kjapt og ikke minst, servicen når noe går galt er atskillig mer enn det jeg hadde forventet!

Så sjekk ut: www.dustinhome.no!

Ingen kommentarer: