10 juli, 2006

Smart tenkt?

Toåringen (2) er har i dag hatt litt ekstra pappabehov. Dette skyldes forhold som er nærmere redegjort for i Prinsesse Kulerunds (PK) blogg.

Når 2 snakker så bruker han ikke alltid den typen ord som kan gjengis skriftlig. Når jeg da skal referere vår samtale så må jeg da legge litt mer i ordene.

2: Det ligger en brannbil under senga.
Bigdaddy (BD): ja, da må du gå under senga å hente den.
2: Det ligger en brannbil under senga.

*BD forstår at 2 vil at han skal se under senga etter brannbilen*

BD: Greit, da skal jeg gå å se etter brannbilen.

*BD og 2 går inn på 2s soverom*

*BD ned på knærne og ser etter brannbilen under senga*

BD: Det er jo ingen brannbil under senga

*Akkurat da klatrer 2 opp på ryggen til BD, med et flir*



Finner det litt rart, men det virker som om 2 la en plan for å lure meg ut på soverommet for at han der skulle klatre på ryggen min. Spesiellt...

3 kommentarer:

elisabeth sa...

ja,det va smart tenkt:D
elisabetherklært geniunge!

Prinsesse Solstråle sa...

Så fikk han jo sitte på "luggen" en runde, så nå vet han at det lønner seg.
Morsom kar det der. Han liker pappaen sin, det er ihvertfall HELT sikkert!

Kunst Kriticum sa...

Herlig. Unger er fantastiske. Bare si ifra om dere trenger barnevakt. Jeg har fått underernæring på barnelek etter at jeg sluttet i barnehagen for et 2 år siden.