20 august, 2007

Hva sier man?

Var på helsestasjonen i dag på rutinekontroll med dattra på 13 måneder.

Legen, en kvinnelig turnuskandidat med langt lyst hår, undersøker dattra.

Så sier hun:

"Da skal vi ta begynne med å ta av OSS på overkroppen."

Jeg fryser. Sa hun virkelig det. Jeg, en anstendig familiefar på helsestasjonen med min datter, var der sammen med min kone. Hva skulle jeg si?

I ettertid har jeg tenkt gjennom ulike reaksjoner. Dette er hva jeg kunne sagt/gjort:
1. Ikke sagt noe, bare begynt å ta av meg på overkroppen.
2. Sagt: jeg er litt sjenert, kan ikke du begynne?
3. Sagt: Her?


Det jeg faktisk sa var: det holder vel å ta av jenta? Så begynte vi alle å le. Noen bedre forslag?

4 kommentarer:

care sa...

Jeg trodde virkelig den tid var forbi da helsepersonell sa "oss" til pasienten/klienten.

bigdaddy sa...

En naturlig tanke, men den gang ei... Gøy.

orjanv sa...

helt crazy banana.

Anonym sa...

Bare så du vet det, så har dette blitt en vandrehistorie! Velkjent sådan. Trur æ affal.
Turnuskandidata e noen morsomme skapninga.

sagt: "Æ e litt støl i dag. Kan du dra i arman for mæ?"