22 august, 2007

Veien ut av en kattepine


Som tidligere fortalt slapp kona, men ikke bilen uskadd fra et møte med en lastebil. Resultatet var en død bil, som igjen resulterte i en ny bil.

Den nye bilen oppholder seg desverre 150 mil fra der vi oppholder oss. Dette har vært en utfordring for oss, siden jeg ikke har fått reisetillatelse fra kona.

Hurtigruta skulle ha omtrent 10.000 for transporten. Autotransport skulle ha 8000,-.

Dette syntes vi var litt dyrt...

Så har jeg ringt rundt til kompiser og spurt om de kunne tenke seg å ta en tur til Ålesund om de er her, eller til Tromsø om de er der. Jeg har ikke fått napp.

I dag startet jeg en gruppe på facebook, der gruppens navn og funksjon var å ordne transport. Jeg sendte ut invitasjon til mine over 250 facebookvenner. Jeg bad dem om å joine, og hjelpe meg å løse problemet.

Etter at 5 personer hadde meldt seg inn i gruppa fikk jeg en telefon fra en kompis i Trøndelag. Han hadde meldt seg inn i gruppa. Han kjente en i Ålesund, som tilfeldigvis er en gammel arbeidskamerat av meg.

Dermed var kontakt oppnådd. Så har jeg avtalt med han i Ålesund. Han kjører opp på lørdag morgen. Kommer hit søndag utpå dagen. Han overnatter på sofaen, så kjører jeg han på flyplassen mandag morgen. Da er han tilbake i Ålesund til skolestart på mandag.

Flybilletten koster 1487,- Bensin, ferger og bommer koster i underkant av 2000,- Han får reisepenger på i overkant av 1000,-. Derved er bilen fraktet opp for rett under 4500,-.

Jeg får bilen, og han får en forhåpentligvis hyggelig tur. Så får vi håpe at alle blir fornøyd.

Ingen kommentarer: