26 august, 2007

Ny bil og pizza

Kvart på 7 i morrest ringte kompisen min som har kjørt bil fra Ålesund og hit. Han hadde kjørt hele natten og trengte instruksjoner for hvoran han fant fram til huset vi bor i.

Klokka 7 fikk jeg endelig ta herligheten i øyensyn. Den var fin, men så noe eldre ut en jeg hadde forventet spesiellt inni. Dashbordet så ut til å være fra 95 når bilen er fra 01. Det spiller likevel ingen rolle.

Etter å ha hatt en ett år gammel SUV i nesten to uker som leiebil, var det en skuffelse å kjøre vår nye bil. Enhver bil ville vært en skuffelse. Vi hever oss over det. Det er den bilen vi har råd til, så det får være godt nok.


Til middag laget jeg hjemmelaget tykkbunnet pizza, med kjøttboller, en liter pizzasaus, kalkun, ananas og roastbiff. Digg!

3 kommentarer:

orjanv sa...

i bunn og grunn smaker en ny bil ganske bra uansett.

Grom sa...

Forsåvidt sant, men de fleste koreanske biler blir laget med gammelt maskineri og verktøy fra Europa. F.eks en eldre Daewoo ble bygd med deler fra Kadettlinjen. Eneste de forandre noe på er interiør og eksteriør fremme. Men du har nå idet minste en bil uten skjønnhetsflekk nå :)

Hr. Norvald Nikolaisen sa...

når jeg jobbet i posten i sommer, fikk jeg hele siste uka kjøre en splitter ny peguot partner som kun hadde kjørt 100 km når jeg fikk den. Den var solid, men skikkelig treig, og kunne godt vært litt sprekere til å være ny bil. jeg har kjørt biler fra begynnelsen av 80-tallet som var sprekere enn den.