11 mai, 2006

Forby nekrofile begravelsesagenter!!!

For ikke lenge side uttalte en psykolog at det ikke er mulig å endre på menneskers seksuelle legning i voksen alder.

Det er kanskje en av de mest skremmende uttalelsene jeg har hørt fra den profesjonen på lang lang lang tid.

Det denne personen agiterer er et menneskesyn der mennesker er fanget i sin egen seksualitet.

For folk som har seksuelle legninger som avviker fra det normale og ikke minst fra det som er akseptert, er i følge denne personen og et samstemt kor av homofile nødt til å ha den legningen resten av livet, og det er ingenting, absolutt ingenting verken den moderne vitenskap eller psykologien kan gjøre for å hjelpe disse stakkarene.

Når det er dette som er det offisielle ståstedet, hvordan kan en da fordømme pedofili på en slik måte?

Er ikke pedofili en seksuell legning? Dersom en voksen ikke kan endre legning, vil altså den pedofile for resten av livet være tvunget til å leve slik. Jeg kunne selvsagt utbrodert dette, og laget humor over at en da måtte lage et register over nekrofile som sammen med spesielle attester for ansatte i begravelsesbyråer skulle sikre våre døde mot krenkelser. Dette blir imidlertid for dumt.

Hva slags menneskesyn er det de forfekter disse som hevder at en er bundet til den seksuelle legningen en har?

Jeg tror alle mennesker alltid kan endre seg om de vil.

2 kommentarer:

Anonym sa...

bare et lite spm fra ho i ålesund:
er det et poeng og kurere de homofile? er det det du mener?

astrid-marie

bigdaddy sa...

Poenget er at livet ikke er forutbestemt og at en alltid kan endre seg om en ikke vil.

Når det gjelder seksuell legning er det derfor min overbevisning at dersom en går inn for det kan en ha sex med alle kjønn, døde, levende, med dyr og andre perversiteter.

Fordi jeg tror vi bestemmer over vår seksualitet, tror jeg også at vi kan endre vår seksualitet dersom vi ønsker det.

Det betyr at jeg tror at mennesker som er homofile eller nekrofile, og ikke ønsker å være det, kan endre sine seksuelle preferanser.