11 mai, 2006

Sommerkoteletter

Sommer kotteletter er helt ordinære svinekoteletter som er røyket og litt saltet. Disse smaker ekstra godt på grillen og er en positiv sommerglede.På Rema koster sommerkotteletter 25,- kr kiloen. Svinekotteletter koster 56,- kr kiloen. Hvorfor er det halv pris for de som er foredlet mer?Det er det samme med kyllingen. Det koster 29,- for en fersk grillet kylling. Hvorfor skal de da ha 35,- for en rå (frossen) kylling? Hvorfor skal jeg betale 6,- mer for det produktet de har måttet arbeide minst med?Når en gjør dette slik mister jeg, som fattig student, og ivrig matlager, noen av mine valgmuligheter. Jeg vil gjerne lage ordentlig mat fra bunnen av. Jeg vil gjerne prøve meg på en coq au vine, uten å må betale mer for råvaren. Jeg vil gjerne at de urøkte kotelettene skal være billigst.

Ha en fin sommer alle sammen.

1 kommentar:

Prinsesse Solstråle sa...

Jeg vil også at de utrøkte skal være billigst siden sommerkoteletter ikke smaker noe godt... Å så er det enkelte som gjerne vil servere dem hele tiden likevel...