11 mai, 2006

Homofili er unormalt.

La meg først få lov til å si at er du homo så må du få lov til det. Det er greit for meg.

Når det er sagt, så la meg få si noe som skulle vært sagt for lenge siden.

Det er unormalt å være homofil.

Det er underlig at dette må sies, men det er en utbredt misforståelse at det er fullstendig normalt å være homofil. Det stemmer altså ikke. I Norge er under 2% homofile, en nylig undersøkelse viser at 4,4% av norske menn har hatt sex (hva er det?) med andre menn. Dette tallet inkluderer alle bifile og alle som har eksperimentert. Det vil si at 98% har en annen seksuell legning, de fleste er hetro.

Det at de aller fleste har en hetrofil legning gjør at det er det normale. Derfor er det ikke kontroversiellt å slå fast at en homofil legning er unormal.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Først: jeg er helt enig m deg, det er unormalt

Men: er det nå diskusjonen om hvca som er normalt vs. vanlig?
Når en lege ser på et prøveresultat kan en si at verdiene er innenfor det normale, men at de ikke er vanlige. Er du med?

bigdaddy sa...

Ja jeg er med. Forskjellen på unormalt og vanlig.

Hmm...

Altså, det jeg har resonert i posten min er at homofili er uvanlig. Selv om det er uvanlig er det ikke nødvendigvis unormalt. Det er det jeg forstår er poenget til anonym.

For å være helt ærlig så har jeg ikke tatt det resonementet før. Jeg skal tenke over det i løpet av natta, og forsøke å kommentere det i morgen.