21 mai, 2006

Hva er dagens evangelium?

La meg først si at hadde jeg visst dette hadde jeg hatte en større innflytelse på mine omgivelser en det jeg har.

Vi vet at Gud alltid er god. Gud er kjærlighet. Vi vet at Gud elsker menneskene. Videre vet vi at Gud ønsker å komme i kontakt med alle mennesker.

Videre er Kirken og DHÅ Guds redskap på jorden. Det gjør at DHÅ vil bruke Kirken for at mennesker skal komme i kontakt med Gud.


Hvilke spørsmål eller behov er det folk går rundt med som Gud kan møte/svare.

Dette gjør at er behovet/ropet/spørsmålet at folk er ensomme, som et resultat av feks oppløsningen av storfamilien, institusjonaliseringen og skilsmissestatistikkene. Så er evangeliet at Gud har gitt en kirke som består av store og små fellesskap der både mennesker og Gud er i sentrum. Jeg tror at en velfungerende kirke godt kan være evangliet. Kirken er jo Guds gave til menneskene.

Så hva er behovet? Det tror jeg er individuelt, men jeg vet at Gud vil møte det.

2 kommentarer:

Sumlevoll sa...

Det er sant, må si at du er kanskje den mest aktive bloggern jeg har sett... Jeg var innom for noen dager siden, og når jeg kommer tilbake er det to nye innlegg... minst... Keep it going, moinn!

Anonym sa...

Som Jan Torland sa det: "Vår tids folkesykdom er forvirring, ensomhet."
Jeg ble litt opplyst av han på søndag og tirsdag, godt å ha jan her.

Godt du er aktiv, det lønner seg på nett. Ikke tenk, hvem leser vel, bare tenk: oppdater, skriv!

sjekk ut hans preken og andre på http://random.no/mp3s/

bibelskolen har fått oppfriska nettsiden; http://nbms.no

du er en superfet mann marius, jeg liker dere masse, håper jeg klarer å uttrykke det, kjempefint å se dere når jeg ser dere på søndagene, jeg er blitt glad i dere, tro det eller ei, hahaha. Seriøst, dere er topp!

Love both of you three humans