07 juni, 2006

Mitt svar til Norsk Folkehjelp

Kjære Norsk Folkehjelp


Svaret deres holder ikke. Dere påtar dere ikke det ansvaret som dere er moralsk forpliktet til å påta dere.

Dere bruker mange fine ord (det er vel det en kommunikasjonssjef kan) på å si:

Norsk Folkehjelp driter i de menneskene som får livene ødelagt av spilleautomater.

Norsk Folkehjelp bryr seg kun om penger.


Dette er hverken å utvise samfunnsansvar eller humanitært.


Jeg kommer til å gå offentlig til angrep på de organisasjonene som ikke påtar seg det moralske ansvaret. Norsk Folkehjelp har enda tid til å endre holdning i dette spørsmålet, men vit at dersom dere ikke endrer holdning kommer også dere til å bli forsøkt uthengt som en umoralsk organisasjon som drives av blodpenger.


Jeg forstår at dere er avhengig av "frie midler" for å drive deres organisasjon, men det fritar dere ikke fra et moralsk ansvar. Det at de spilleavhengige som allerede er de svakeste, som allerede ligger nede, også skal legge det økonomiske grunnlaget for Norsk Folkehjelp er ikke moralsk riktig.


Med vennlig hilsen

XXX XXXX

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skjønte ikke halvparten av svaret fra Norsk Folkehjelp, men jeg skal si du er tøff!!!
Åssen gikk eksamen forresten? Om sameie mellom et eller annet som jeg ikke husker... Blæ...

bigdaddy sa...

La meg si det slik:
Før eksamen drømte jeg om å bli verdensberømt advokat.

Etter eksamen håper jeg på jobb på et trygdekontor i en avsides bygd i Finmark...

Anonym sa...

Huff da...

Anonym sa...

Bra svar!! Stå på...

bigdaddy sa...

I dag 6 juli har jeg enda ikke hørt ifra Norsk Folkehjelp.