15 juni, 2006

U-fet

Siden jeg fikk sertifikatet i en alder av 23 har jeg vært bilavhengig. Å transportere legemet over 123 meter har omtrent ikke skjedd uten at bil har vært benyttet.

Som et ledd i å bli mer u-fet har jeg tatt en avgjørelse om å forsøke å sykle på jobb. Det har jeg aldri gjort før.

Halv sju i går morgest satt jeg på sykkelen. Ned den første bakken gikk fint, noterte meg at bakbremsen måtte strammes. Brua som nok er en til to kilomter lang tok det meg 10 minutter å komme over. Opp bakken hadde jeg noe medvind, og det løftet opp motet mitt. Ned brua gikk som en drøm.
Det var nå jobben begynte. Jeg hadde fått med meg at det skulle blåse litt, men min manglende sykkelerfaring gjorde at jeg ikke innså at en kuling midt i mot betød at det var like tungt å sykle på flata som det var å sykle opp brua.

Jeg så meg om etter bussen, men skjønte før det var forsent at det ville vært ett for stort nederlag.

Etter 25 minutter kom jeg helskinnet fram til jobb. Etter 10 minutter begynte jeg å puste normalt. Da slo kvalmen inn. Etter omtrent 15 minutter gav kvalmen seg. Den generelle uvelheten i kroppen, og skjelvingen i bena gav seg etter en time.

Baken kjennes ikke så verst ut i dag. Tror jeg skal sykle på jobb på mandag igjen.

4 kommentarer:

Prinsesse Solstråle sa...

Da må vi først på kjørt ut på jobben og henta sykkelen...

Anonym sa...

Hehe, så du orka ikke å sykle hjem igjen gitt? Men iallfall: Godt tiltak, Marius; å sykle til jobben. Jeg har mast på Stian et år nå om å begynne å trene, men når det er noe han ikke liker, er han ikke alltid like rask med å sette igang med ting... Det skal sis at jeg ikke er stort bedre selv da, men litt har jeg trent, det skal jeg ha...

bigdaddy sa...

Vil bare si at sykkelen er hjemme igjen nå.

Drev ikke du og jogget? Har et indre bilde av en svett Kristine som hardnakket forsøker å komme i stadig bedre form.

Anonym sa...

broren din fikk seg årtusenets første latter da han leste det- han trenger å le -du tar ikke alvorlig skade avå sykle - fortsett -det blir lettere for hver dag du gjør det. Jeg bruker nå kun 7 min til jobb. mammaen er fortsatt stolt avdere alle.